Job 195 van 1000


Report this listing

Solliciteren



Business Controller v/x/m


Functie

Als business controller zal je zorgen voor een correcte financiële administratie, zoals het  verwerken van facturen, het voorbereiden en opmaken van nodige periodieke rapportages. Jij bent de link tussen de finance afdeling en de business afdeling.

Zo ziet je job eruit:

Vanuit de controlling afdeling ben jij de sparringpartner voor onze businesses. Je begrijpt het reilen en zeilen van deze afdelingen en werkt heel nauw met hen samen.
Je voorziet het management van een duidelijke kijk op de resultaten van hun afdeling door analyses, rapporteringen en KPI’s.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van budgetten en forecasts. Je biedt ondersteuning bij het plannen, beheren en coördineren ervan.
Je analyseert resultaten op basis van het budget, voorafgaande boekjaren en de forecastdoelstellingen.
Je maakt de maand- en kwartaalrapportering op en licht deze toe aan het management team.
Je volgt het budget en de operationele resultaten op.
Door het opmaken van de maandelijkse financiële rapportering en het analyseren van de budgetten en forecasts begrijp je de business en identificeer je de groeimogelijkheden.
Je initieert en implementeert voortdurend verbeteringen in de rapportering waardoor deze een onmisbare tool wordt binnen de organisatie.
Je bent nauw betrokken bij het opzetten en uitrollen van projecten zoals interne optimalisaties van processen en investeringen.

Jouw profiel

Je hebt een Masterdiploma in een Financiële richting (Toegepaste Economische Wetenschappen, Handelswetenschappen of Handelsingenieur).
Je hebt ervaring m.b.t. business planning, forecasting, budgeting en rapportering in een corporate organisatie.
Je werkt vlot met rapporteringstools zoals Qlikview en PowerBI.
Je werkt vlot in teamverband over de verschillende afdelingen heen en beschikt over sterke communicatie- en rapporteringsvaardigheden.
Je hebt een kritische blik en durft met frisse en vernieuwende ideeën te komen.
Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en communiceert vlot in het Engels. Kennis van het Frans is een sterke troef maar geen must.
Je bent een teamplayer en werkt over de verschillende afdelingen heen nauw samen met je collega’s.
  • Toezicht houden op het beheer van de liquiditeiten
    Aanbevelingen aan leidinggevenden doen over de toekenning van financiële middelen
  • De begroting van de organisatie opstellen, voorleggen aan de leidinggevende instanties en aanpassingen uitvoeren
  • Medewerkers leiden en opvolgen: Financiële functies
  • Procedures voor het administratieve en financiële beheer, indicatoren voor de opvolging van de activiteit en rapportering aan de directie, bepalen en opstarten
  • De evolutie van de financiële resultaten van de organisatie opvolgen
    Het financieringsplan opstellen
  • Toezicht houden op en coördineren van de beheerscontrole en de interne audit (evaluatie van de financiële risico's, validatie van fiscale keuzes, ...)

Aanbod

Een uitdagende en afwisselende voltijdse functie met de nodige zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
In een gezonde en groeiende onderneming waar medewerkers centraal staan en zin voor initiatief gewaardeerd wordt.
Compleet met opleidingen, waardoor je bijblijft wat betreft de laatste nieuwe technieken en producten.
Een interessant salaris aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, ecocheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie, personeelskorting, toegang tot ons Benefits At Work platform met talrijke voordelen en kortingen).
Je werkt vanuit Herentals, in een moderne en filevrije omgeving. Dankzij de telework policy kan je twee dagen per week van thuis uit werken.
Je werkt in een 39-urenweek met een flexibel uurrooster én 6 betaalde ADV-dagen op jaarbasis.
Je komt terecht in een topteam waar collegialiteit en kennisdeling centraal staan.
Na een geslaagde interimperiode maak je kans op een vast contract.

Solliciteren

Lisa De Wolf
014/74.30.00
herentals@jobtalent.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht